MAKEUP OF TODAY

Första gången jag använder eyeliner så inte superfint men ah.

Idag har jag lunchat med Mathilda, hämtat ut paket och sedan haft en rejäl städ- & tvättdag med Felix. Nu ska Natta hämta mig så ska jag sova där då vi åker till Linköping imorgonbitti, ikea forever<333

Väntar

Sitter på Hudmottagningen och väntar på o få komma in. Felix följde med mig då jag inte är ett direkt fan utav sjukhus, har ju en aning sjukhusskräck så vill gärna ha med någon. Puss

If I'm never on your mind, don't expect me to believe that I'm ever in your heart.

GODMORGON

Vaknade för en kort stund sedan, tänkte göra lite frukost då jag är jäkligt hungrig. Jag verkar ha lyckats smitta Felix som nu ligger sjuk, vi kan ju hoppas att han får lindrigare och under kortare tid. Jag vill ner på stan och behöver även handla, men får se. Puss

Guldkant på vardagen

Har nyligen kommit hem efter middag på Guldkant tillsammans med Felix, Mathilda och Fabbe. Det var lika mysigt och roligt som alltid, och en jäkla tur att jag hann bli bättre så vi kunde göra det.
Nu har jag gosat ner mig i sängen med min kärlek, är supertrött men om jag känner mig själv rätt så dröjer det nog en stund innan jag kan sova. Puss

TESTAR AMERIKANSKT GODIS

1. Swedish fish - smakar exakt som dom röda fiskarna i Gott & Blandat.

2. Razzles - som det står på paketet är dom först som godis och sedan blir det tuggummi. Tycker att godis-konsistensen var lite smulig och weird haha.Godast var dom rosa (strawberry-banana) och äckligast var dom gröna (kiwi-lime), dom gröna smakade endast sur lime och jag kunde inte tugga mer än några sekunder innan jag spottade ut haha..

3. Gobstopper - Stenhårt och jag tyckte inte dom var speciellt goda ens, tyckte mest dom var jobbiga. Dom ändrar färg i munnen, men ja, mest jobbiga ändå.

4. Buncha Crunch - Jag är ju världens chokladälskare, som Lizzie sa så är dom ungefär som lion-choklad utan kola. Jag tyckte om dom massor!

5. Nerds - Personligen tycker jag att dessa är ganska överskattade, dom blå var okej men dom röda gillade jag inte alls.

6 & 7. Sour Patch (Blue Raspberry och Kids) - Jag gillar smaken, men har lite svårt för surt godis och vissa av dessa var förbannat sura haha. Tyckte att det var lite marmelad-aktig konsistens på dom, men ah dom var ganska goda.

GODDAG

Sitter just nu och rensar min dator på onödiga program, behövligt då den börjat sega och är fylld utav alldeles för många program som inte används.

Om ett tag kommer mina kära systrar hit, så ska vi äta pannkakor och hänga. Puss

HART OF DIXIE

Tog mig mindre än 1 vecka att kolla igenom alla 4 säsonger utav Hart of Dixie och nu vet jag inte vad jag ska göra med mitt liv, typ. En utav dom absolut bästa serier jag någonsin har sett, vill typ kolla om igen men då kmr jag återigen inte kunna sluta så det får vänta hahah..

Jag börjar äntligen må lite bättre, även om hostan, tröttheten och den täppta näsan gör mig galen, så har jag ingen feber och bihålorna är inte längre totalt svullna, så förhoppningvis är jag snart frisk igen. Har varit ganska utmattande att gå med influensa i ca 1 vecka (varav 3 dagar var i NYC och en dag bestod av att flyga) så längtar efter att få komma ut lite.

NEW YORK CITY 2016

Ett gäng bilder jag knäppte under resan till NYC

Är fortfarande jättesjuk, är så himla svag i kroppen. Så har spenderat både gårdagen och idag i sängen, kollat Hart of Dixie som blivit min nya favvoserie. Är dock galet uttråkad då jag inte ens har ork till att tvätta och städa, att bara ligga i sängen och glo flera dagar är inte min grej. Min kära pojkvän var dock gullig och kom hem med en bukett rosor efter jobbet, och min älskade mamma var en ängel och kom med en sjuk-korg fylld med bra och goda saker♥ Godnatt

01:10

"But its too late, to go back.
I can see the darkness, through the cracks."

ÄNTLIGEN I SVERIGE

Har varit hemskt att flyga en massa när jag är svinsjuk, så är överlycklig över att vara på svensk mark igen. Nu väntar bara typ 4h i bil sedan får jag gosa med min kisse och sova i min egen säng, såååå skönt. Puss

LAST LUNCH IN NYC

Vi satte oss på hotellets restaurang och tog en lunch, galet gott och väldigt mycket mat för pengarna, orkade inte ens hälften haha. Nu ska vi betala och ta en taxi till flygplatsen. Puss

CHECKAT UT

Vi har precis checkat ut och sitter just nu i lobbyn, ska försöka få i oss något att äta (kl är nästan 12 och vi har inte ätit frukost ens, bra där) innan vi åker ut till flygplatsen. Planet lyfter 18:35, alltså 00:35 svensk tid, och vi landar på svensk mark strax efter 11 imorgonbitti. Dagarna har gått fort och vi har hunnit med mycket roligt, men nu längtar jag ihjäl mig efter Mollie och min egen säng. Puss

GODKVÄLL

Vi kom hem nyss efter att ha varit i SoHo en sväng och träffat fina Felicia. Jag tog en urgod sallad och vi pratade en massa, sedan gick vi förbi Topshop innan jag och Felix tog en taxi hem. Supermysigt och ett härligt avslut på dagen!

Två bilder från igår då jag inte tog några idag!

SUNDAY

Vi hittade ett underbart ställe där vi käkade frukost tidigare idag, var helt galet gott och mysigt på alla sätt! Nu är vi på Macy's, har gått runt lite i affärer och kollat. Vi tänkte hoppa på en buss och åka uptown för att bara se oss omkring.

Två från frukosten

GODMORGON

Vi vaknade för en stund sedan och försöker komma på någonstans vi kan gå och äta frukost haha. Är totalt slut i benen och fötterna efter många promenader i dåliga skor (glömde självklart mina sköna skor hemma) men det överlever jag. Idag tänkte vi gå förbi Macy's igen och även träffa Felicia vilket ska bli så himla roligt då det var evigheter sen vi träffades!

Hunnit med mycket idag!

Vi köpte ju biljetter till bussarna, hoppade av och gick ner till båten som tog oss runt Frihetsgudinnan, gick upp till 9/11 Memorial och gick in på muséet där. Sedan hoppade vi på bussen igen och åkte till Empire State Building som var fullkomligt magiskt nu på kvällen, det var verkligen obeskrivligt vackert. Tog en taxi och ligger nu på hotellet, ska ner och käka middag strax då vi är vrålhungriga haha. Men vi har verkligen hunnit med massor känns det som och jag är totalt förälskad i New York.

Bättre bilder får ni när jag kommer hem!

BUSTOUR

Vi tog en busstur och står just nu och väntar på att få åka båt runt vid Frihetsgudinnan. Riktigt varmt även idag, svettas som en gris. Puss

BREAKFAST

Vi vaknade vid 8 men låg och degade till 10, så nu sitter vi och käkar frukost. Tror vi ska ta en sån där "Hop-on hop-off"-buss och se oss lite omkring idag :) Hoppas ni har en bra dag!

DONUTS

Vi blev väldigt törstiga (och hungriga) men då jag lyckats skava upp världens sår i ljumsken och inte riktigt kan gå så sprang Felix ner till Dunkin' Donuts och köpte lite att dricka och självklart några mumsiga donuts.

Klockan är inte mer än strax efter 20 här men jag är galet trött efter allt idag så ska krypa ner bredvid min kärlek och sova! Godnatt fina♡

TIMES SQUARE OSV

Vi var somsagt på Macy's ett par timmar tidigare idag, sedan gick vi till Times Square och såg oss om lite grann. Efter det gick vi vidare till Central Park och gick en liten sväng, och nu är vi på American Museum of Natural History. Hunnit med mycket haha, och klockan är endast strax efter 15 här! Puss

MACY'S

Nu är vi på Macy's som är ett jättestort shoppingcenter på 7 våningar. Vi kom hit för några timmar sedan, käkade frukost på Starbucks och har sedan gått runt och kollat alla affärer. För ett shoppingfreak som mig är detta rena drömmen, går på små fluffiga moln just nu haha! Hörs senare,  puss

FRAMME I NEW YORK

Vi landade för ca 2h sedan, hämtade väskorna, tog en taxi till hotellet och ligger just nu hyfsat utslagna i sängen. Tänkte försöka käka något och sedan bara ta det lugnt så vi är utvilade tills imorgon!

Tre bilder från flyget

Mot NYC

I Helsingfors

Sitter just nu på flygplatsen i Helsingfors och väntar på att få gå ombord på nästa flyg. Från Stockholm och hit tog det endast 45 minuter, men jag märkte inte tiden alls då jag somnade såfort vi var i luften och inte vaknade förrän vi stod stilla på marken haha, trött. Tror det finns wifi på flyget, i så fall kanske jag bloggar något mer där, annars hörs vi när jag är framme i NYC :) Hoppas ni har en bra dag!

Snart åker vi!

Har checkat in och sedan köpt lite behövligt, så nu väntar vi på att få gå ombord, planet lyfter 11:15. Vi kommer att göra en kort mellanlandning i Helsingfors innan vi åker vidare till New York. Landar lokal tid 15:55. Är hemskt trött efter att endast fått cirka 4 timmars sömn, men jag hoppas på att kunna sova någon timme på planet. Hörs senare, puss!

PRECIS KRUPIT NER I SÄNGEN

Vi kom fram för ett par timmar sedan efter att ha råkat ta lite fel väg och grejer haha. När vi skulle checka in på hotellet här på Arlanda så fick vi veta att vi blivit uppgraderade till sviten, det tackar man ju inte nej till ;) Fick värsta chocken när vi kom upp då den är väldigt stor; en stor hall, sovrum, vardagsrum, liten "kaffe-vrå" och två badrum (ett större och ett litet). Extremt fräscht och härlig utsikt.
Imorgon ska vi upp vid 7 ca tänkte vi, så vi hinner duscha och äta frukost före incheckningen :)

Här får ni några bilder från sviten:

Påväg till Stockholm

Sitter och åker bil med Felix och Erik, sover på hotellet på Arlanda inatt och så lyfter planet vid 11:) 15 imorgonbitti. Hareee

BINGOMYS

Sitter hos mami med henne, Natta och Pelle framför bingolotto med lite gott fika :)

MIRROR, MIRROR ON THE WALL

Har letat efter en bra ljusslinga att ha runt spegeln över sminkbordet, och idag hittade min fina mami en till mig. Himla svårt att få till bra bilder, ljuset är sådär varmt och mysigt, och jag är supernöjd!

Kom precis på att jag glömt äta, så måste slänga ihop något. Såå hungrig (och trött). Puss

Världens bästa Molliebus♥

Våran torsdag blev en fruktansvärt lång och jobbig dag, det var rentav hemskt att se min älskade lilla tjej så uppstressad och rädd. Mamma och Pelle var änglar och följde med oss till Läckeby. Mollie fick en hjärnskakning för några veckor sedan efter att ha hoppat rakt in i våran golvfläkt och blivit medvetslös i ca 1 minut. Hon mådde bättre dagen efter, men ca en vecka senare började hon få skakningar. Hon blev mycket tröttare, ville inte äta lika mycket längre och drog sig undan och gömde sig ofta vilket inte alls är likt henne då hon är som en hund och alltid ska vara med överallt. Fick en tid hos veterinären nästa vecka, men ringde i torsdagsmorse och begärde att få en akuttid efter att hon blivit okontaktbar under ett ordentligt krampanfall. Åkte till veterinären i Gamleby kl 13 samma dag, efter prover och undersökning skickades vi vidare till Läckeby. När vi kom dit fick vi komma in snabbt och tur i oturen jobbade neurologen just då så vi fick träffa henne och berätta om allt. Hon sa att hon misstänker någon form utav hjärnskada efter smällen som utlöser epileptiska anfall, det som oroade henne mest var att Mollie ibland blev medvetslös under ett anfall. Vi har fått medicin som vi ger henne morgon och kväll och vi ber till Gud att hon ska bli bättre. Vi ska tillbaka till Läckeby på återbesök om ca en månad och jag hoppas innerligt att hon ska vara mycket bättre tills dess. Annars... ja, ni förstår nog. Men vi ger inte upp hoppet om våran lilla ängel, kommer göra allt vi kan för att hon ska bli frisk och må bra! Det är jobbigt att gå runt med oron i kroppen, bara tanken på att Mollie mår dåligt får mig att gråta, men hon ska bli bättre, det måste hon. Världens bästa Molliebus♥

Mot Läckeby Djursjukhus..

Varit hos veterinären i Gamleby, som nu skickat remiss till Läckeby istället då hon behöver ordentlig undersökning osv. Usch känns förjävligt att min älskade tjej inte alls mår bra, men ber till Gud att dom ska kunna hjälpa henne. Håll tummarna för oss och ha en trevlig dag allesammans.

Mammas älskade hjärta..

Mollie mår inte bra, vi har fått tid hos veterinären på måndag men det känns som en evighet dit och jag är så hemskt orolig att jag börjat pressa tänder i sömnen (vilket resulterar i svullen kind, väldig smärta i käken o misstänker även att en gammal lagning gått sönder). Att se hur hon mår, se henne ändra beteende osv, det är skitjobbigt. Förhoppningsvis är det ingen fara men tills det att jag vet säkert så kan jag inte slappna av. Åker liksom utomlands om bara 1 vecka och även om jag vet att hon kommer vara i dom bästa händerna så kommer jag inte kunna slappna av och ha roligt om jag vet att hon mår skit..usch fyfan för detta.

GOS MED BEBIS

Sitter i soffan och gosar med Mollie. Mami är på väg hit så ska vi åka och handla lite så jag kan baka lite gott, behöver något o göra haha! Puss

SNÖ

Precis varit hos sjukgymnasten, ska träffa Anna och Lizzie. Puss

Nyvaken..

Snacka om att jag totalvänt på dygnet, måste försöka vända tillbaka, kan ju inte hålla på och vakna såhär dags?? Usch.

Igår gick jag en promenad med Anna och Aska, vi tog även sällskap till affären och handlade en massa. Sen gjorde jag nog inte så mycket tror jag, städade och plockade lite hemma typ. Fastnade framför nya säsongen New Girl som kom ut på Netflix och kollade halva hahah...

Bild från ett tag sen men älskar den, älskar dom

JÄVLA FYRVERKERIER..

Suttit inne på badrummet en stund med min älskade katt, badrummet är enda rummet vi har utan fönster och eftersom era fula fyrverkerier skrämmer slag på henne så har jag stängt in oss här och spelar pianomusik så högt min ynkliga högtalare i mobilen tillåter. Det gör ont i mamma-hjärtat när hon oroligt springer omkring, se hennes bakben skaka ordentligt varje gång ljudet av en hög smäll tränger igenom dörren, se hur hon flåsar och se paniken i hennes ögon. Bara för ni måste hävda er med era "häftiga" fyrverkerier och smällare. Nästa år kan ni ju lägga pengarna på något vettigt, skänka dom till en bra organisation eller något liknande. Tänka på någon annan än er själva som omväxling. Och ja, jag är irriterad.

Nu är mitt hjärta äntligen lugnat sig lite, men sitter kvar tills det lugnat sig utanför också.