NÅGRA MOBILBILDER FRÅN PHI PHI

2015-03-31 @ 07:17:58
Jag har faktiskt inte tagit en enda bild med kameran och inte speciellt många med mobilen om man jämför med hur mycket bilder jag brukar ta. Men ärligt talat har jag haft en av dom bästa resorna någonsin, det var underbart att få komma bort med den jag älskar och bara få vara vi två. Det behövdes. Kanske är det även därför jag inte tagit några bilder, jag har varit så jäkla upptagen med att njuta och ha roligt. Detta kan jag nog leva på länge.♡

ÄNTLIGEN HEMMA

2015-03-31 @ 03:11:50
Gammal bild på mig och min bebis för jag saknat henne massor!!

Nu har vi äntligen kommit hem efter ca 12 timmar i luften och 4 i bilen, så nu ska vi sussa. När jag vaknar ska jag träffa Jennie,  saknar henne såhääääär mycket!♡

2015-03-30 @ 04:52:35
Vi landar i Sverige runt 21:20 sedan ska väskor hämtas ut och sedan får vi se om vi åker direkt hem eller sover några timmar först i Göteborg, beror på hur trött Felix är som ska köra hela vägen hem. Om jag har något internet på flygplatsen kanske jag gör ett inlägg till där annars hörs vi kanske ikväll! Hoppas ni får en toppendag puss♡

♡♡

2015-03-30 @ 04:02:59
Nu har vi varit och gett en massa vatten till törstiga hundar, en av dom kom fram till mig såfort jag tog fram vattenflaskan och var inte alls lika rädd som igår. Värmer mitt djurväns-hjärta♡

För tillfället sitter vi i bungalowen med full AC och svalkar oss lite. Känns lite segt att behöva sitta på ett plan så jäkla länge sen men aja. Puss

GODKVÄLL

2015-03-29 @ 15:00:05
Bild från igår

Nu har vi kommit hem efter lite middag, vi köpte mer vatten men hundarna var inte där så vi ska springa bort imorgon och försöka hitta dom innan vi åker till flygplatsen. För yep, imorgon kl 13:50 (lokal tid) lyfter planet som efter ca 12,5h ska landa på svensk mark. Så nu ska jag strax sova, godnatt puss

VEM ORKAR SE PÅ LIDANDE?

2015-03-29 @ 10:50:02
En bit ifrån vårat hotell ligger ett gäng restauranger, en supermarket och lite mindre affärer. Dit har vi gått ganska många gånger under den vecka vi varit här, och varje gång vi går vägen bort så skär det i mitt hjärta. För vid vägkanten ligger uttorkade, utmärglade och rädda hundar. Med revben som sticker ut och tungan utanför i häftiga flämtningar ligger dom där, dom flesta människor går bara förbi. Varje gång jag ser lidande djur kan jag inte låta bli att känna hur det svider i hela kroppen, jag är ju en extrem djurvän så hur ska jag kunna låta bli att lida med dom stackars djuren?

Iallafall, man har ju hört om aggressiva och smittsamt sjuka gatuhundar så lite på sin vakt har man ju varit, inte riktigt vågat gå fram. Men idag orkade jag inte längre, jag orkar inte vara en av dom som går förbi och väntar på att någon annan ska göra någonting.

Vi hade varit och köpt en stor flaska vatten när vi skulle gå tillbaka till hotellet, och passerar som vanligt hundarna. Vid vägkanten stod en thailändsk kvinna som sålde drycker, så vi köpte en till flaska vatten och två muggar. Jag gick försiktigt fram till hundarna, pratade med dom med en lugn ton. Först var dom väldigt rädda och gick undan, man såg verkligen rädslan i deras ögon. Men vi hällde muggarna fulla utav vatten och så ställde jag ner dom bredvid hundarna. Försiktigt, försiktigt smög dom fram och jag kan säga att vi fick fylla på vattnet snabbt igen för det tog slut på en gång. Ikväll ska vi köpa en skål och mer vatten för att ge till dom, och det känns åtminstone lite bättre.

Men jag vill göra mer. Därför har jag bestämt mig till hundra procent att jag inom två år ska åka och volontärarbeta för att hjälpa till mer. Om någon gjort det och vet någon bra organisation som man kan hjälpa till så skriv gärna en kommentar eller skicka iväg ett mejl till iizabellethorner@hotmail.com

Kram.

HELLO

2015-03-29 @ 07:03:38
Ligger i solen och ska snart bada igen, är himla varmt men blåser lite som tur är. Idag är sista dagen för imorgon flyger vi hem! Hoppas verkligen att hemresan blir mindre skakig än resan hit, mår så jäkla illa av all turbulens annars.. Aja nu ska jag bada puss!

I LOVE YOU♡

2015-03-28 @ 15:29:28
Vi har varit på marknad ett par timmar och svettats halvt ihjäl, och nu har vi precis landat i soffan efter en god middag. Är helt slut verkligen så somnar nog snart, puss

MONGO

2015-03-28 @ 09:12:18
Just nu ligger vi och tar igen oss lite, vi har spenderat dagen med sol och bad, det har varit riiiktigt hett idag kan jag lova. Om en stund ska vi åka bort till Phuket Town för att gå på en stor marknad, ska bli kul! Puss

SOL OCH BAD

2015-03-28 @ 04:37:27
Har precis käkat frukost och tagit ett dopp så nu ligger vi i solen. Puss

GODNATT

2015-03-27 @ 14:23:13
Nu är klockan nästan halv nio och jag är dödstrött, så säger godnatt nu. Puss!

SNART DAGS FÖR MIDDAG

2015-03-27 @ 11:49:03
..men först lite vatten och soffläge. Vi tog en strandpromenad vilket var stekhett haha, så iskallt vatten var väldigt gott. Nu väntar vi på att det ska bli grillning så ska vi käka middag! Hoppas ni får en fantastisk dag, puss

Q/A - Resan

2015-03-27 @ 11:36:40
Svar: Minns inte det exakta priset sådär på rak arm, men eftersom vi knep en sista minuten så blev det billigare såklart. Om du vill bo på Dewa och åka med fritidsresor som vi så sök på "Dewa Phuket Fritidsresor" på Google så kommer det komma upp.

Om du väl kommer iväg så åk absolut resan runt Phi Phi-öarna, det är lite skakigt på havet men så sjukt värt det. Från hotellet kostar det 3300 thailändska bath (ca 855 svenska kronor) och då ingår resa till båten med minibuss, båtresan, massor utav vatten och lunch. Det är sagolikt vackert så det rekommenderar jag verkligen!

Hoppas du får chansen att åka! Många kramar♡

AMAZING

2015-03-27 @ 09:36:53

SKÖN DAG

2015-03-27 @ 09:14:44
Nu är klockan 15:17 och vi har solat och badat hela dagen. Åt precis lunch och nu ligger vi och vilar oss lite i bungalowen. Man blir så himla seg av att vara ute i värmen en hel dag. Tror jag ska ta ett dopp i våran lilla pool snart och sedan duscha, så ska vi nog ta en liten promenad i området sen. Puss