NÅGRA MOBILBILDER FRÅN PHI PHI

Jag har faktiskt inte tagit en enda bild med kameran och inte speciellt många med mobilen om man jämför med hur mycket bilder jag brukar ta. Men ärligt talat har jag haft en av dom bästa resorna någonsin, det var underbart att få komma bort med den jag älskar och bara få vara vi två. Det behövdes. Kanske är det även därför jag inte tagit några bilder, jag har varit så jäkla upptagen med att njuta och ha roligt. Detta kan jag nog leva på länge.♡

ÄNTLIGEN HEMMA

Gammal bild på mig och min bebis för jag saknat henne massor!!

Nu har vi äntligen kommit hem efter ca 12 timmar i luften och 4 i bilen, så nu ska vi sussa. När jag vaknar ska jag träffa Jennie,  saknar henne såhääääär mycket!♡

Vi landar i Sverige runt 21:20 sedan ska väskor hämtas ut och sedan får vi se om vi åker direkt hem eller sover några timmar först i Göteborg, beror på hur trött Felix är som ska köra hela vägen hem. Om jag har något internet på flygplatsen kanske jag gör ett inlägg till där annars hörs vi kanske ikväll! Hoppas ni får en toppendag puss♡

♡♡

Nu har vi varit och gett en massa vatten till törstiga hundar, en av dom kom fram till mig såfort jag tog fram vattenflaskan och var inte alls lika rädd som igår. Värmer mitt djurväns-hjärta♡

För tillfället sitter vi i bungalowen med full AC och svalkar oss lite. Känns lite segt att behöva sitta på ett plan så jäkla länge sen men aja. Puss

GODKVÄLL

Bild från igår

Nu har vi kommit hem efter lite middag, vi köpte mer vatten men hundarna var inte där så vi ska springa bort imorgon och försöka hitta dom innan vi åker till flygplatsen. För yep, imorgon kl 13:50 (lokal tid) lyfter planet som efter ca 12,5h ska landa på svensk mark. Så nu ska jag strax sova, godnatt puss

VEM ORKAR SE PÅ LIDANDE?

En bit ifrån vårat hotell ligger ett gäng restauranger, en supermarket och lite mindre affärer. Dit har vi gått ganska många gånger under den vecka vi varit här, och varje gång vi går vägen bort så skär det i mitt hjärta. För vid vägkanten ligger uttorkade, utmärglade och rädda hundar. Med revben som sticker ut och tungan utanför i häftiga flämtningar ligger dom där, dom flesta människor går bara förbi. Varje gång jag ser lidande djur kan jag inte låta bli att känna hur det svider i hela kroppen, jag är ju en extrem djurvän så hur ska jag kunna låta bli att lida med dom stackars djuren?

Iallafall, man har ju hört om aggressiva och smittsamt sjuka gatuhundar så lite på sin vakt har man ju varit, inte riktigt vågat gå fram. Men idag orkade jag inte längre, jag orkar inte vara en av dom som går förbi och väntar på att någon annan ska göra någonting.

Vi hade varit och köpt en stor flaska vatten när vi skulle gå tillbaka till hotellet, och passerar som vanligt hundarna. Vid vägkanten stod en thailändsk kvinna som sålde drycker, så vi köpte en till flaska vatten och två muggar. Jag gick försiktigt fram till hundarna, pratade med dom med en lugn ton. Först var dom väldigt rädda och gick undan, man såg verkligen rädslan i deras ögon. Men vi hällde muggarna fulla utav vatten och så ställde jag ner dom bredvid hundarna. Försiktigt, försiktigt smög dom fram och jag kan säga att vi fick fylla på vattnet snabbt igen för det tog slut på en gång. Ikväll ska vi köpa en skål och mer vatten för att ge till dom, och det känns åtminstone lite bättre.

Men jag vill göra mer. Därför har jag bestämt mig till hundra procent att jag inom två år ska åka och volontärarbeta för att hjälpa till mer. Om någon gjort det och vet någon bra organisation som man kan hjälpa till så skriv gärna en kommentar eller skicka iväg ett mejl till iizabellethorner@hotmail.com

Kram.

HELLO

Ligger i solen och ska snart bada igen, är himla varmt men blåser lite som tur är. Idag är sista dagen för imorgon flyger vi hem! Hoppas verkligen att hemresan blir mindre skakig än resan hit, mår så jäkla illa av all turbulens annars.. Aja nu ska jag bada puss!

I LOVE YOU♡

Vi har varit på marknad ett par timmar och svettats halvt ihjäl, och nu har vi precis landat i soffan efter en god middag. Är helt slut verkligen så somnar nog snart, puss

MONGO

Just nu ligger vi och tar igen oss lite, vi har spenderat dagen med sol och bad, det har varit riiiktigt hett idag kan jag lova. Om en stund ska vi åka bort till Phuket Town för att gå på en stor marknad, ska bli kul! Puss

SOL OCH BAD

Har precis käkat frukost och tagit ett dopp så nu ligger vi i solen. Puss

GODNATT

Nu är klockan nästan halv nio och jag är dödstrött, så säger godnatt nu. Puss!

SNART DAGS FÖR MIDDAG

..men först lite vatten och soffläge. Vi tog en strandpromenad vilket var stekhett haha, så iskallt vatten var väldigt gott. Nu väntar vi på att det ska bli grillning så ska vi käka middag! Hoppas ni får en fantastisk dag, puss

Q/A - Resan

Svar: Minns inte det exakta priset sådär på rak arm, men eftersom vi knep en sista minuten så blev det billigare såklart. Om du vill bo på Dewa och åka med fritidsresor som vi så sök på "Dewa Phuket Fritidsresor" på Google så kommer det komma upp.

Om du väl kommer iväg så åk absolut resan runt Phi Phi-öarna, det är lite skakigt på havet men så sjukt värt det. Från hotellet kostar det 3300 thailändska bath (ca 855 svenska kronor) och då ingår resa till båten med minibuss, båtresan, massor utav vatten och lunch. Det är sagolikt vackert så det rekommenderar jag verkligen!

Hoppas du får chansen att åka! Många kramar♡

AMAZING

SKÖN DAG

Nu är klockan 15:17 och vi har solat och badat hela dagen. Åt precis lunch och nu ligger vi och vilar oss lite i bungalowen. Man blir så himla seg av att vara ute i värmen en hel dag. Tror jag ska ta ett dopp i våran lilla pool snart och sedan duscha, så ska vi nog ta en liten promenad i området sen. Puss

BLUE RASPBERRY

Det är helt ok att få drinkarna serverade när man ligger och latar sig i solstolen bredvid poolen, heeeelt ok. Ska strax ta och hoppa i vattnet igen för att svalka mig lite. Puss

NJUTER

GODMORGON

Just nu är klockan 08:11 och jag har faktiskt lite hemlängtan. Eller kanske inte hemlängtan, vill mer att dom ska komma hit och vara med mig haha. Det är nu endast några få dagar kvar, vi åker ju hem på måndag, och tror en vecka var ganska så lagom för två som blir uttråkade ruskigt lätt haha.

Men ska ej klaga, vi har det sjukt bra (förutom att jag hungrar ihjäl och min kära pojkvän vägrar gå upp så vi kan gå till frukosten). Solen skiner, fåglarna sjunger, ödlorna klättrar runt. Rätt bra alltså.

LIKE A FAIRYTALE

Trots att jag mått skit idag pga sjösjuka så har dagen varit fullkomligt magisk. Det var så vackert att man nästan trodde man drömde, otroligt fint. När vi kom hem tog vi ett dopp i poolen och sedan gick vi en kort sväng på marknad innan vi slutligen gick och käkade lite. Nu har vi landat i soffan och ska snart inta sängläge, så sjukt trötta haha. Puss

PHI PHI

Vi har åkt runt lite överallt och kan ju säga att stadig mark var efterlängtat med tanke på hur sjösjuk jag blir. Bilden ovanför tog jag på ett ställe där vi stannade och snorklade, var riiiktigt mycket fisk och väldigt häftigt! Puss

STRESSAD

Det var skönare att ligga kvar i sängen än o gå upp vid klockan sju så därför får vi nu stressa i oss frukosten för om tre min ska vi möta upp resten av dom som ska till Phi Phi-öarna. Det blir många timmar ute till havs så därför kommer jag nog inte uppdatera här så mycket under dagen. Puss

JÄKLIGT GÖTT

RÄTT GÖTT ÄNDÅ

Vi har varit på två olika shoppingcenter men har inte hittat någonting alls tyvärr haha.. så nu är vi tillbaka på hotellet och ligger o göttar oss i solen. Det har varit sjukt hett idag så var otroligt skönt att hoppa i poolen kan jag lova!

GODMORGON

Bild jag tog förut på den sovande lilla grisen.

Vi sitter just nu och äter frukost, sedan ska vi åka till Phuket Town en sväng och se om vi hittar något skoj. Skulle regna idag men än så länge är det blå himmel och skållhett hahah..puss

GODNATT

En liten ödla som hälsade på i trädgården, finns massor utav söta små ödlor här haha.

Börjar bli lite trött då klockan snart är halv tio här och vi varit uppe ett bra tag. Vi har precis kollat film så ska nog gå o borsta tänderna o sova. Puss

LIGGER VID POOLEN

Just nu ligger vi vid poolen och latar oss, har varit riktigt hett idag så skönt att kunna svalka sig lite. Vi funderar på att ta en tripp till Phuket Town imorgon för lite shopping, får se. Puss

PÅHÄLSNING I POOLEN

Tur jag har en pojkvän som vågar ta ut saker för jag är riktigt jäkla mesig när det gäller sånt hahah.. Tror det var någon slags liten kräfta men vet inte säkert. Nu ska vi gå till stora poolen en stund puss

GODDAG

Vi vaknade för några timmar sedan och har ätit frukost och badat lite i poolen. Det är riktigt varmt o skönt idag med så blir nog en del sol och bad! Hoppas ni också har det bra där hemma, puss

VÅRAN BUNGALOW

Vet att jag råkade sätta fingret i kanten på andra bilden men skitsamma. Vi har precis kommit in och njuter just nu av lite AC hahah.. Tror jag ska gå ut och lägga mig lite i poolen, så skönt!

HAR DET JÄKLIGT GÖTT

Vi har precis käkat lite lunch så ska kolla om bungalowen är klar. Puss

ÄNTLIGEN FRAMME

Efter en tung flygresa är vi äntligen framme på hotellet, vi får tillgång till våran bungalow runt kl 14 (om en timme ca) men redan nu hänger vi vid poolen och har hunnit med en sväng ner till havet. Det är riktigt jäkla vrålvarmt här så skönt att kunna svalka sig lite. Puss

BYE

Nu ska vi närsom helst gå ombord på planet så lyfter det vid 17:55 ju. Har en lång resa framför oss men hoppas den blir värt det. Puss

PÅ FLYGPLATSEN

Vi kom fram för en stund sedan så nu väntar vi bara på att incheckningen ska öppna haha. Puss

REDO ATT ÅKA

GODMORGON

Nu håller vi på att kolla så allt är med i väskorna, så åker vi om max en timme. Flyget går inte förrän 17:55 men vi vill ha lite tid på oss, det är ju ändå en bra bit till flygplatsen. Gud vad kul detta ska bli!!

Inte långt kvar nu...

Jag är faktiskt inte nervös, har bara lite ångest över att behöva sitta still i typ 12 timmar haha.. ska bli så jääääkla skönt att komma bort verkligen, detta behövs!! Nu ska jag försöka sova lite, puss

EN DAG KVAR

Imorgon sätter vi oss på planet till Thailand, ska bli så jäkla skönt att vara bara vi två, ingen stress o inga måsten. Lite nervös är jag ju såklart, men det ska bli så himla kul!

Gammal bild

1996 - Föralltid. ♥

Allt började på en trappa, med en clementin. Efter det har ingenting kunnat sära på oss, absolut ingenting. Under snart 19 år har vi krigat tillsammans, delat precis allt. Vi har skrattat tillsammans, gråtit tillsammans, tjurat tillsammans, allting. Du gör varje dag värd att minnas, och då är det kanske inte så konstigt att alla mina bästa minnen är med dig. Du är fantastisk.

I alla mina svåraste stunder har du tagit min hand och varit vid min sida, när andra lämnat har du stått kvar. Du har förmågan att sätta ett leende på mina läppar när allt känns meningslöst, förmågan att få mig se saker positivt när allt känns skit. Många säger att dom finns där, men när det verkligen gäller är det få som gör det. Du är den där personen som inte ens behöver säga "jag finns för dig", du bara gör det iallafall. Utan dig vore jag borta sedan länge, för när jag inte orkar längre så är du min styrka.

Saken är den att det finns verkligen ingen som du, ingen jag litar på som jag litar på dig, ingen jag känner mig trygg med som jag gör med dig, ingen som jag älskar som jag älskar dig. Du har alltid varit den starkast lysande stjärnan på min himmel, visat mig in på rätt väg när jag känt mig vilsen, lyst upp mina mörkaste stunder och fått mig inse att livet är så jävla värt att leva.

Nitton år, kan du förstå det? Nitton år med dig vid min sida och jag skulle inte byta bort dessa år mot allt i världen. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, min bästa vän, min syster, min själsfrände, mitt allt. Alltid ska jag stå kvar hos dig när andra sviker, alltid ska jag finnas där för varje tår och varje skratt, alltid ska jag kalla dig min bästa vän. 1996 - Föralltid.

BF

Boyfriend Jeans
ajvf
Att matcha ett par boyfriend-jeans går att göra på väldigt många sätt, men här är ett sätt. Ett par trasiga, ljusa boyfriends är sjukt snygga tillsammans med ett par klackar i nude, en lös tisha i grått, starkt röd väska och en bikerjacka.

VÄNTAR

Sitter och väntar på Natta så ska vi gå och käka ihop. Sedan vid kl 3 ska jag träffa Elin och Felicia ♡ puss

HELLU

Ska åka och kolla om jag hittar några ballerinaskor, för har inga hela hahah..

PHI PHI ?

Felix vill hemskt gärna åka till Phi Phi-öarna när vi är i Thailand, men jag vet inte om jag klarar det. För det första så blir jag extremt sjösjuk efter bara någon minut i båt, får ofta svårt att stå på benen efteråt för jag mår så dåligt. För det andra vet jag ju inte om det finns apor där, och jag är riktigt jäkla sjukligt rädd för apor, och då menar jag verkligen livrädd..

Är det någon som har varit där som vet hur det är? Är det värt att åka dit?

NEDRÄKNING

Längtar såå mycket efter att få ligga vid poolen eller på stranden och bara njuta av att göra ingenting.

En dag går solen ner för att aldrig komma mer

Då blir det jävligt mörkt och kallt, men det blir likadant överallt.
Ja en dag går solen ner för att aldrig komma mer,
då ska jag stå där stolt och le, för jag aldrig blev en av er.

Snart ska jag gå och möta världens bästa lillasyster och umgås lite med henne, mys♥

Sabina Thörner - 080315

Sitter och är skräckslagen för kl 11:30 ska jag vaccinera mig, hatar verkligen sprutor, usch..Men men, det måste göras.

LÄNGTAR

DAGS FÖR BINGO

PÅVÄG HEM

Varit ett par timmar i Norrköping och nu är vi påväg hem. Hittade det jag ville så är nöjd! Ikväll väntar bingo och mys.

Godkväll.

Ligger i sängen just nu, skäms över de finalister som Sveriges befolkning röstat fram i mello. Enda som jag kan se representera Sverige av dessa bidrag är väl kanske Måns eller Linus S, men ingen låt känns direkt som någon "mello-låt", eller? Dessutom går Filippa Bark mig på nerverna, vet inte varför, kanske för hon tror att hon är superrolig?

Hemskt att säga detta som tjugoåring men det var fan bättre förr. Haha.

Med dessa klagomål ur huvudet ska jag försöka sova och drömma mig bort till varmare breddgrader. Godnatt alla fina♡

SWIMWEAR

Nästa söndag tar jag och min man planet mot Thailand (kom undan med en sista-minuten hehe), men smart som jag är så tänkte jag inte en sekund på att jag inte har någon bikini. Har letat i Västervik men som vanligt finns inga överdelar med min storlek vilket gör mig galen, men ja. Så imorgonbitti åker jag, mammis och Natta till Norrköping på jakt efter en haha.

Swimwear

Alla dessa är från nelly.com

BANG CREW

Som sagt så var det nästintill omöjligt att få bra bilder då kameran inte gillade ljuset haha.. Men här har ni iallafall ett par bilder på häftiga Bang Crew, gå in nuuuuuu och lyssna på dom på facebook.

MUSIK DIREKT

Har spenderat kvällen med Felix på mejeriet och kollat uppträdanden på Mejeriet. Svårt att ta bra bilder men ska kolla igenom imorgon om någon duger!

Bäst ikväll var helt klart urgrymma Bang Crew, tre otroligt duktiga tjejer som även gick vidare i tävlingen vilket dom är sjukt värda! Tycker ni ska kika in på deras Facebook-sida och följa deras upptåg, sök på "Bang Crew" och fucking njut.

TRE VIKTIGA ARMBAND

Dessa tre armband är nog dom viktigaste jag har. Det översta är för Ung Cancer, det i mitten för SOS Barnbyar och det nedersta är mitt bästis-armband som jag köpte varsitt till mig och Jennie för några år sedan.

THE GOOD AND THE BAD

Fick en fråga om jag kunde göra två listor med tio saker som jag gillar och inte gillar hos killar, tyvärr kom jag bara på åtta av varje, men here it come haha..

FACELOOK

VÄNTAR PÅ BUSSEN

Ska åka bort till Banani en stund och umgås med henne. Puss

LÄNGTAR BORT...

Både jag och Felix sa bestämt nej till solsemester förra året, och det har vi gjort även detta år..tills nu. Vi kollar resor varje dag för att se om vi hittar någon som lockar sådär extra mycket. Nu har jag legat och kollat hotell ett bra tag och sparat ett gäng som verkar fräscha, mysiga och har bra pris. Jag skulle helst åka nu, gärna igår typ haha, men det måste ju få bli varmt också..åh.

GLASS

Idag är det inte alls lika varmt ute men ändå väldigt fint väder så om en liten stund ska jag möta Jennie och vovvarna för en picknick i solen, mys!

Sabina Thörner - 080315

Idag har jag åkt runt i affärer, tagit en skön powerwalk, köpt ny sportbh, umgåtts med mamma och Felix, lagat mat...ja, det var väl det. Puss

SUMMER INSPIRATION

Perfect match

Sabina Thörner - 080315

Just nu sitter vi och äter gott och kollar på bingolotto, myspys.

SNART KOMMER BIA

...och då ska vi fota lite, var länge sen så det ska bli jättekul! Ni får självklart se bilder senare, puss

SPEND VS SAVE

Get the look - Miley Cyrus

Klicka på bilden för att kunna se vart allt kommer från.

MAKEUP

Beauty
Beauty2

LIVINGROOM

Livingroom
Jag älskar grått och lila, tycker det är så himla snyggt, helst tillsammans. Detta collage har jag gjort på polyvore, kan sitta där hur länge som helst och drömma mig bort..

ELDSJÄLSGALAN

LOOK OF TODAY

Är just nu med bästa Jenniepennie på stan ❤

Min bästa vän sen vi var ett år, 1996 - förevigt. Du är bäst.

FACELOOK

Do you wanna be somebody else?

...To be on the edge of breaking down and no one's there to save you.

RENSAR TANKARNA

Trött på precis allting. Vill bara vara fri.

GODMORGON

Sitter och väntar på bussen till Västervik, har varit och pratat med några på skolan och slutat. Det är bäst såhär just nu.

FRUKOST

Bananpannkakor med frysta bär och färska jordgubbar blev det till frukost idag, jättegott! Puss