Jag är Rakkurva


2011-04-17 @ 19:05:00
VÄLKOMMEN TILL RAKKURVA👋

Här kommer en liten presentation av mig, för de personer som precis hittat hit och undrar vem tusan det är bakom bloggen. 10 simpla frågor för att ni bara ska få ett "hum" om vem jag är. Har ni några frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att lämna en kommentar, eller kontakta mig via mejl: rakkurvablogg@hotmail.com
 
 
Vem är jag?
Mitt namn är Isabelle Thörner, men jag kallas mest för Bella. Jag är född '95, uppvuxen och bosatt i den lilla sommarstaden Västervik. Jag bor i en lägenhet tillsammans med min sambo Youssef och våra två katter Mollie & Russin.


Vem har lärt mig mest i livet?
Mamma, helt klart. Alla mina goda egenskaper och bra värderingar kommer från henne.


Vad gör mig lycklig?
Det finns SÅ mycket. Att dansa runt i ösregn (och lukten utav det!!), gå i skogen, skriksjunga i bilen, ligga på en filt och prata, stjärnhimlen, instrumental musik (speciellt piano och fiol), såpbubblor, laga och äta god mat, fotopromenader, dansa mig svettig med härliga människor, nattliga dopp, etc.


Mina 5 bästa egenskaper?
Öppen. Älskar att övergöda mina nära med nya mat- och bakrecept. Positiv som tusan. Kreativ/påhittig. Envis.


Mina 5 sämsta egenskaper?
Ingen självdisciplin (eller kanske snarare väldigt lättdistraherad). Tröttnar lätt på människor. Extremt rastlös. Sjunger ofta och högt trots att min sångröst låter som en klämd katt. Envis. Och ja, envis hamnar på båda listorna då det är en av mina bästa och en av mina sämsta, beroende på situation.


Vilken är den vanligaste missbedömningen folk gör om mig?
Att jag är dryg/otrevlig skulle jag gissa på. Många som trott det under åren, oftast helt utan anledning. När de sedan satt sig ner och pratat med mig har de ändrat åsikt helt. Hur många gånger har man inte fått höra "men gud, du är ju jättesnäll?!" som att det vore det märkligaste någonsin, haha. Däremot ÄR jag ofta en väldigt sarkastisk person med en humor som många kan uppfatta som lite hård, vilket gör att känsligare personer kanske inte helt funkar med mig.

 
 


Vad betyder "rakkurva"?
Det är faktiskt förvånande många som inte förstår mitt bloggnamn, men det är alltså rak kurva och inte typ "rackurrva" haha. När jag skulle döpa bloggen ville jag ha ett kort och simpelt namn, och en vän sa då "döp den till rak kurva; för det finns inga raka kurvor, och ingen är som du" vilket jag direkt älskade.


Min favoritfråga att ställa andra är?
"Vad tänker du på just nu?", jag ställer den frågan jätteofta, speciellt om jag är intresserad/har känslor för någon. Jag tror verkligen man kan lära känna en person genom att känna till deras random tankar, sånt som bara dyker upp när tankarna vandrar iväg, det säger väldigt mycket om en människa. Kan också bli intressanta diskussioner.


Har jag någon dröm som inte många vet om?
Jag har alltid drömt om att skriva en bok, och har påbörjat en sisådär sjuttioelvatusen stycken. Jag har för tillfället en dikt/textsamling på över 130 sidor som jag skulle vilja ha i bokform. Mitt problem är att jag är extremt självkritisk, speciellt gällande mitt skrivande, och får enorm prestationsångest vilket slutar med att jag alltid raderar allt. Men en dag ska jag hålla en egen bok i handen, oavsett om jag bara gör ett enda exemplar att ha själv.


Slutligen, varför bloggar jag?
Jag har bloggat sedan 2008, under olika domäner, och jag var alltså 13 unga år när jag startade min första blogg. Jag började för att använda bloggen som dagbok; ha någonstans att spara bilder, händelser, tankar och åsikter (etc.). Jag är diagnostiserad med ADHD, Bipolär Sjukdom typ 2, PTSD, GAD, paniksyndrom och tvångssyndrom, så när jag började skriva allt mer kring min psykiska ohälsa var det främst för att förstå mig själv och få alla känslor ur mig. Men sedan fick jag mycket positiv feedback från människor som fann trygghet i att inte vara ensamma. Det har varit många som sagt att mitt skrivande har hjälpt dem, och det är den finaste komplimangen man kan få. Så jag bloggar både för att kunna se tillbaka på vad jag gjort och tänkt, men även för att sprida kunskap och förståelse kring psykisk ohälsa.

 
 
 


Nu känner ni mig lite bättre! Jag hoppas att ni finner någonting intressant här hos mig. Lämna gärna en kommentar eller klicka på "Gilla" om ni tycker om något inlägg, på så sätt vet jag bättre vad som uppskattas utav er. Kram!


©Alla texter i bloggen är skrivna utav mig om ingenting annat anges, likaså alla foton. Att använda mina texter/bilder är helt okej OM man uppger att de är just mina©






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback