7 anledningar till varför jag avskyr sommaren:


2017-05-29 @ 20:54:48
Jag vet att man "ska" älska sommaren, och att folk tittar jävligt snett när man rentav avskyr den, trust me I know. Jag älskar hösten och våren, är okej med vintern men sommaren är verkligen ingen favorit hos mig. Helst av allt skulle jag leva på en plats där det aldrig går över 15 grader men är tillräckligt varmt i vattnet för att bada. Hur som helst, folk tycker att man är jättekonstig om man inte älskar sommaren för HUR kan någon inte göra det?? Det ska jag tala om för er här:


Min kropp hanterar inte värme jättebra, vilket fungerar om jag kan ligga i sjön hela tiden liksom, men annars är det rentav plågsamt för mig. Jag får riktiga panikkänslor när jag blir så extremt varm.


Jag har riktig fobi för allt med för mycket ben, som jag brukar säga. Spindlar, myror, getingar, skalbaggar, fästingar -you name it. Och på sommaren kryllar det av dom, de försöker ta över världen såfort solen kommer ut. Ännu värre att jag verkligen inte kan döda dom då jag får så dåligt samvete att jag gråter haha. Ondsinta jäklar.


Folk kan gå hela hösten/vintern/våren och ba "usch är så trött på att dricka", sen såfort termometern visar 20 grader så ba "PARTYYYYY". Ja, jag har alltid varit en av de idioter som håller på sådär, och varje höst har jag tänkt att shit vad ovärt det är, jag gillar ju inte ens att dricka alkohol egentligen. Dessutom är jag extremt obekväm bland onyktra människor, om en kompis är på fest och ringer en natt så svarar jag inte ens för att jag hatar fulla människor så mycket. Nu har jag slutat helt och hållet, inte ens ett glas vin till maten. Jag föredrar vatten eller mjölk.


Japp, det är inte bara småkryp det kryllar utav; alla människor smyger sig ut ur sina hålor och helt plötsligt måste du reservera bord på donken två veckor i förtid. Typ.


Jag tycker om att vara brun då jag tycker det är fint, men jag HATAR att sola. Fråga bara min familj hur det är att åka på solsemester med mig (trots att jag är vuxen): "ska vi göra något?", "hur länge till måste vi ligga här?", "jag är uttråkad", "kan vi bada istället?", "kan vi inte åka någonstans, typ nu?", "sååå varmt jag orkar inteee", "kan vi snälla gå nu?" ←Isabelle Thörner efter 5 minuter i solstolen. Ska ni åka med mig utomlands så välj inte solsemester, you will hate me.
 


Okej, detta kan jag erkänna ansvar i, men jag tänker ändå gnälla, cuz I can. Minst 5 gånger varje sommar får jag supervätskebrist. Då menar jag inte "oj lite törstig bäst jag dricker", utan jag blir allt mer slö, sprängskalle, snurrig, väldigt torr i munnen (sandpapper-tunga typ) och det händer att jag svimmar. Då blir det sängläge, vätskeersättning och litervis med vatten i svalt rum. Det kan ta flera dagar innan jag känner mig helt okej igen. Ja, jag är dum som glömmer dricka, men jag skyller ändå på solen.


Vi har ju vattenbrist; det har inte snöat och regnat tillräckligt och sedan varit rekordvarmt=inte bra för vattenståndet. Gör mig ganska förbannad att folk ändå fortsätter duscha 45 minuter eller på andra onödiga sätt förbrukar vatten. Om alla drar sitt strå till stacken kanske vi kan undvika att behöva få vattenbrist som samhällsproblem.


Och bara för att inte vara alltför negativ, här kommer
 






Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Blev lite sådär lagom provocerad av det här inlägget, haha! Själv lever jag för sommarhalvåret ;) Dock hatar jag också att sola och alkohol, men det är ju ingen som tvingar än att göra den typen av "aktiviteter" utan det finns så himla mycket annat kul att göra! :)

Svar: Haha det är många som blir lite småprocoverade av att jag inte gillar sommaren, men tur vi alla tycker olika ;) Nej precis, när kompisarna åker på fest åker jag ut till stugan och spelar yatzy med familjen;) Bada längtar jag dock alltid efter, få saker är så befriande som att bada!:)
Isabelle L. Thörner

2017-05-30 @ 14:15:47
URL: http://amandajona.se
Postat av: Anna karlsson

Hahahhahaa älskar dig. Bästa inlägget på länge

Svar: Hahahaha älskar dig bästis!!
Isabelle L. Thörner

2017-05-30 @ 18:33:46



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback