Review: Beauty & the Beast

2017-03-18 @ 17:43:53
Igår var jag och såg den nya Beauty & the Beast på biopremiären, och jag kan ärligt säga att jag aldrig tidigare varit ens i närheten så exalterad över en film som denna. Alla som känner mig vet att den tecknade B&TB är en utav mina absoluta favoritfilmer of all time. Belle som karaktär är en utav mina topp 3 i alla Disney-filmer(kanske alla filmer överhuvudtaget), så ni kan ju tänka er vilka förväntningar jag hade.

Först av allt kan jag säga att jag hade konstant gåshud genom HELA filmen, jag var nästan öm i huden efteråt haha! Dessutom satt jag och log som ett fån, och då och då grät jag -bara för den var så jäkla bra att jag blev väldigt känslosam! Filmen som helhet var rakt igenom MAGISK, och så mycket bättre än jag ens kunnat tänka mig. Den var så otroligt välgjord i både skådespeleri, sånger och manus.

Emma Watson...vart ska jag ens börja? Hon är så fantastisk. När jag först läste att hon skulle spela rollen som Belle blev jag överlycklig, för visst känns hon ändå lite som en "real life Belle"? Hennes sångröst var överraskande vacker, att hon dessutom är en grym skådespelerska vet vi nog alla men denna rollen passade henne så perfekt. Hon var en bättre Belle, än Belle. Och det är jäkligt stora ord att komma ifrån mig.

Denna film går "steget längre" än den tecknade filmen från 1991 och jag fullkomligt älskar det, den svarar liksom på frågor man haft på ett alldeles underbart sätt. Jag måste även säga att de övriga skådespelarna inte heller kunde passat bättre än de gjorde, helt obeskrivligt bra. Måste nog speciellt ge cred till Luke Evans som gjorde Gaston så jäkla bra!

Allt som allt var detta en av de bästa filmer jag någonsin sett och jag vill bara se den igen och igen.

Ni som funderar på att gå och se filmen: GÖR DET.
Ni som inte funderar på att se den: SE DEN.