Den som rensar, finner saker


2017-08-06 @ 17:52:21
Igår var jag några timmar hemma hos mamma för att hjälpa till att rensa i garaget. Detta är alltså ett garage på 2 våningar som knappt går att gå igenom då det är så extremt mycket saker där inne, många saker från min barndom och från bortgångna släktingar.


Vi hittade en hel hög med gamla kort och brev, de flesta äldre än vad jag är. Bland annat julkort med texten "God jul och gott nytt år önskas er av oss på Ekeby". Ekeby är gården där min mamma växte upp och handstilen tillhör min mormor. Både jag och mamma fick mycket varma känslor, då min mormor gick bort strax innan jag fyllde 3 år och min morfar 10 dagar efter jag fyllt 9. Ett kort som detta är oersättligt.


Vi hittade lite gamla halloweensaker, bland annat en häxhatt med hår som min kära mor blev väldigt snygg i. Jag gick sedan upp till övervåningen för att kolla bland mina gamla leksaker osv. Ser ni gunghästen som står uppställd mot några lådor? Den har min farfar gjort. Visst är den fin?


Jag hittade en massa sagor och teckningar jag gjort, och även brev/teckningar från vänner. Denna saga om spöket PomPom skrev jag när jag var runt 6 år, och innehöll bara 5-6 sidor med berättelsen om det lilla spöket PomPom som blev mobbad och hoppade på en båt till Västervik. Mycket spännande, haha.


Jag har även ägt ett café. I mitt rum. Här ser ni dryckesmenyn, visst blir man sugen på "jusie"?


Denna teckning förstod jag först inte vad det var, mer än en flicka med Kardashian-stjärt som bajsar i mörkret och skriker "aaa" åt en grön hand i duschen, men sedan kom jag på att det var ju någon spökhistoria alla berättade när jag var liten som hette Den Gröna Handen. Hur den gick minns jag däremot inte.


Denna ståtliga häst-teckning var "Till i från Alicia", alltså en fin teckning min kära bestbud ritat till mig på lågstadiet någon gång. Gulle.


Jag tror att jag gjorde denna teckning någon gång strax efter terrordådet 9/11. Jag har alltid varit en person som blir väldigt påverkad utav andras sorg och smärta, så jag vet att jag plågades utav detta, trots att jag bara var 6½ år gammal. Hursom så känns teckningen ändå ganska mörk kan jag tycka.


Detta har jag inte en aning om vad det är, men det ser obehagligt ut. Någon muterad figur med hårnålar i håret, tomma ögon, huggtänder och soul patch skägg. Yep, that shit's creepy.


Ett brev jag fått från Amanda som var sugen på att hänga med till simhallen. Så himla sött.


Vet ni vad det bästa med denna lapp jag skrivit är? Det fanns ingen teckning på andra sidan.


Någon i min klass tyckte att jag var hjälpsam, snäll, bussig, rolig och glad. Kreativt med namnet också måste jag ändå erkänna.

Sådär, nu har ni fått en se lite från garaget. Har ni kvar några liknande saker från er barndom?






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback