7 filmscener som sliter ur ens hjärta


2017-08-12 @ 22:01:14
Varning för spoilers!

Harry Potter och den flammande bägaren

Det är egentligen inte just hans död som är sådär fruktansvärt smärtsam, man hinner trots allt inte lära känna honom alltför väl även om man får förståelse för att han är en bra person. Det som gör sådär magkramp-klump-i-halsen-vill-bara-skrika-ont är hans pappas reaktion när han förstår att hans son är död. Hans pappa är såå stolt innan Cedric går in i labyrinten, och hans plågade skrik när han ser Cedric på marken ger mig svårt att andas. Jag kan inte se den scenen utan att bryta ihop totalt. Youtubelänk
 


Micke och Molle

Denna film börjar som en mysig bästis-film och utvecklas sedan till en snyftfilm. Iallafall för mig, haha. När änkan Tweed lämnar en förvirrad Micke i skogen och åker sin väg, då rinner tårarna. Och i slutet, när Micke & Molle inte längre är fiender men inte heller vänner, och det zoomar ut samtidigt som man hör deras barnröster säga "Molle, du är min bästis - Och du är min med, Micke - Vi kommer alltid vara vänner förevigt, Molle? - Ja, förevigt" , då gråter jag. Jag tycker bara inte det är ett lyckligt slut när två bästa vänner inte längre är bästa vänner. Youtubelänk till den gulliga "du är min bästis"




Ever After

Alla som känner mig väl vet att detta är min nummer 1 favoritfilm och har varit sedan innan jag hängde med i vad som sades. Men det är en scen som sliter hjärtat itu, varje gång; När Danielle blir nekad en moders kärlek. Efter att ha slavat för sin styvmor nästan hela livet får hon bekräftat att hon aldrig varit älskad, och jävlar vad ont det gör i hela kroppen. Youtubelänk




Max

Denna film är väldigt fin, men jobbig att se. Speciellt när ägaren Kyle dör och Max kommer in på begravningen. Gnyr, försöker dra sig fram mot kistan, ställer sig mot den och slutligen lägger sig nedanför. Gråtkalas.





Järnjätten

Denna film såg jag faktiskt inte förrän i år tror jag, innan hade jag bara sett någon kort snutt men aldrig mer än så. Felix sa åt mig att jag måste se den, och när jag märkte att det började bli jobbigt (alla mot stackars Järnjätten) så pausade jag och frågade Felix om han skulle dö. Felix svarade nej, så när Järnjätten offrade sig så grät jag helt hysteriskt och blev totalt vansinnig, hahah... Vägrade först se mer, jag var så otroligt upprörd, så Felix fick på fullaste allvar övertala mig och sedan se slutet med mig. Känslosam, jag? Näärå...

 


A Cinderella Story

Ännu en av mina favoriter (jag är verkligen svag för askungesagor, haha). En av de typiska sakerna för Askungen är ju att förlora sina föräldrar och få leva med elak styvmor och styvsystrar, så även i denna. Bara några minuter in i filmen förlorar Sam sin pappa, och bara det kan ju få ens hjärta att brista. Men det är när hon säger "I lost my best friend that day" som jag bryter ihop, varje.jäkla.gång.
 


Hook

Stunden då Rufio använder sitt sista andetag till att säga  "I wish I had a dad... like you" till Peter och sedan dör i hans armar -då rinner tårarna. Youtubelänk
 

Har ni några speciella filmscener som får er att gråta?






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback