SJU ÅRS OLYCKA..?


2016-06-23 @ 10:27:43
Förra veckan råkade jag ha sönder min sminkspegel, och jag vet inte om det är därför eller om jag bara är en jäkla olycksfågel, men det har inte gått super för mig. Har slagit i allting hela tiden, mer än vanligt haha. Igår morse satt jag och sminkade mig med den trasiga spegeln (det ramlade endast loss en skärva när den gick sönder, två andra satt fast kvar), så ställde jag ner spegeln och skulle ta upp något, spegeln ramlar och jag skulle fånga den men tar självklart tag precis där den är trasig, vilket resulterade i ett ganska härligt sår i lillfingret. Alla som gjort illa fingrarna vet att det blöder ganska kraftigt, och jag tål inte mitt eget blod. Sprang till toan och satte handen över handfatet, båda händerna totalt nerblodade och handfatet likaså. Tur i oturen stod Felix i dörren och skulle precis springa ner till mamma som stod nedanför och väntade på honom, så sa åt han att hämta mamma som då kom uppspringandes. Satt med händerna i handfatet och huvudet mellan knäna haha, höll på att svimma och kräkas på samma gång ungefär. Hon hjälpte mig tvätta rent och sätta över, men skiten började blöda på nytt varenda gång jag nuddade det så fick byta plåster X antal gånger igår, blev ett fint jack. Så för en kort stund sedan nu så kom min fantastiska mamma med strips så hjälpte hon mig att tejpa ihop såret så jag åtminstone ska slippa få ett fult ärr. Dessutom vaknade jag strax före klockan 7 imorse, genomförkyld och med ordentlig feber. Mår riktigt kasst och kan knappt stå upp för är helt svag, tagit tablett men det hjälper inte. Vet att det är mycket på jobbet idag så vill verkligen vara där och hjälpa till, men blev tvungen att ringa och sjukanmäla mig, både för min egen och andras skull, vill inte gärna smitta alla resenärer och kollegor. Imorgon är det midsommar så måste bli frisk fort, är ledig då så ska spendera hela dagen och natten i stugan med familj och vänner. Har verkligen inte tid (eller lust) att vara svinsjuk...

Nu ska jag sluta skriva en jäkla bok om min otur, ska fortsätta glo serie och hoppas på att grisarna i sovrummet vaknar snart så jag kan lägga mig där i fläkten istället hahah. Hoppas ni får en bättre dag än mig!

Hur liten var inte min lilla älskling här?? Ååååh smälter♥♥♥






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback