HOMEMADE POPSICLE


2016-07-01 @ 20:13:37
La upp en mobilbild häromdagen på en utav glassarna jag gjorde, men tog nyss några med kameran istället för det blir ju mycket bättre bilder.
 

Jag älskar att stå i köket, vare sig det är att baka eller laga mat. Där får jag använda min kreativitet på ett bra och roligt sätt, dessutom får jag någonting att bjuda på om det kommer gäster. För ett tag sedan provade jag att göra egen mangosorbet (länk) och den blev helt underbar, glass är verkligen något dom flesta tycker om nu när sommarvärmen får kroppen att koka, och att göra egen är både billigare och godare. Jag köpte några glassformar på Ikea (länk) och provade att göra isglassar i dom häromdagen.

Snabb förklaring på hur man gör dessa:
Lite bananyoghurt, mycket frysta hallon (typ 30/70)
Mixa slätt
Lägg i ett eller flera hela frysta hallon i formarna
Häll på yoghurten och glass-blandingen om vartannat
In i frysen några timmar
Klart!







Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka vackra glassar!

Svar: Tack, dom blev supergoda!:)
Isabelle L. Thörner

2016-07-01 @ 20:43:53
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: rxbin.blogg.se

Måste testa! :D

Svar: Ja gör det! :)
Isabelle L. Thörner

2016-07-01 @ 20:54:15
URL: http://rxbin.blogg.se/
Postat av: josephine Asplund

Mums=) Hoppas du får en fin dag! Kram<3

Svar: Detsamma!:) kram
Isabelle L. Thörner

2016-07-02 @ 10:37:12
URL: http://josephineslifee.blogg.se/



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback