LUNCH (RECEPT)


2015-02-05 @ 11:53:49
Har precis lagat en helt underbart god lunch som bara tar ca 15 minuter att göra. Tänkte förklara hur man gör rislådan för jag antar att dom flesta kan koka bearnaisesås och steka quorn.
Jag kommer inte skriva upp mått eftersom jag bara häller i lite haha, men smaka gärna både en och två gånger under tillagning!

Du behöver:
Ris (jag tycker jasminris är godast till detta)
Tomater
Olivolja
Färsk basilika
Vitlök (ca tre klyftor)
Salt
Svartpeppar
Paprikakrydda
Torkad timjan
Ost (helst Västerbotten, men funkar även med cheddar eller annan lite mer smakrik ost)

Koka upp riset enligt anvisningarna på förpackningen. 
Hacka tomater och basilika fint och häll ner i en kastrull tillsammans med olivolja. Koka på medelvärme. Pressa vitlöken och ha i kastrullen. Krydda efter smak med kryddorna ovan. 

När riset är färdigkokt och tomaterna och co. blivit som en sörja så häller du upp alltihop i en ungssäker form och rör om ordentligt. Lägg över osten och in i ugnen på 200 grader. Håll uppsikt för när osten är helt smält så är det färdigt.  

Servera tillsammans med quornfiléer/quornbitar och bearnaisesås. 






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback