RECEPT: KLADDIGA CHOKLADMUFFINS


2014-10-23 @ 13:46:07
Jag fick frågan om jag inte kunde lägga ut receptet på chokladmuffins, och självklart kan jag det!

Du behöver:
100g margarin eller smör
2 ägg
2½ dl socker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl

Smält margarinet och låt det svalna. 
Vispa ägg och socker försiktigt, det får inte bli för luftigt. Tillsätt salt, kakao och vetemjöl. Vänd till sist i margarinet. Vispa till en slät smet. 

Fyll muffinsformar nästan till toppen. Gräddas i mitten av ugnen på 225 grader i 10 minuter. Dom ska vara lite kletiga i mitten.
Ställ dom i kylskåpet en stund så blir dom lagom sega. Servera med en klick vaniljglass eller lite vaniljsås. 


Observera att jag inte har i något bakpulver, detta för att muffinsarna ska bli mer kompakta och kladdiga. 






Kommentarer
Postat av: Elin

åh va gott

Svar: Ja verkligen, dom blev populära haha!:)
Isabelle L. Thörner

2014-10-23 @ 20:28:38
URL: http://niles.blogg.se



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback