Cindy - 201014


2014-10-29 @ 09:55:45
När jag ser på detta ursöta ansikte så kan jag inte för mitt liv förstå hur någon kan förmå sig att göra en sådan fin varelse illa, hur man kan göra den till en kamphund, hur man kan tvinga den till att bli någonting den inte är. Folk har så himla många fördomar när det gäller Amstaff, det dom inte verkar förstå är att det 99 av 100 gånger är hundförarens fel att hunden blir aggressiv eller för vaktig. Ägaren blir hundens bästa vän, den person som hunden litar på till 110%, och detta missbrukas alldeles för ofta. Självklart kan en hund, precis som människor, få ett psykiskt fel som gör att den blir aggressiv, men det är oftare som människor uppfostrar hunden till att vara på ett visst sätt. Om vi uppfostrar våra barn till att vara elaka, kommer dom troligtvis att bli det också. Så är det med hundar också, för dom lyssnar på ägaren, för denne är som sagt hundens bästa vän. Men hur kan man tvinga en sådan fantastisk hund till att bli någonting den inte är, en kamphund? Alla som har en Amstaff säger att det är en fantastisk familjehund, dom älskar barn och människor överhuvudtaget, dom är lojala och oftast väldigt trygga i sig själva. Så hur fan kan man göra så? Det är en sjuk jävla värld vi lever i. 
Förlåt men var bara tvungen att få det ur mig. Sluta ha fördomar, för ingen hund föds till kamphund, det är människorna som tvingar dom till det. Vidrigt.






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback