VARFÖR JAG KOM HEM ETT DYGN FÖRSENT...


2014-07-21 @ 13:41:36
Som ni redan vet så skulle jag flygit hem kl 17:00 i fredags, men kom inte iväg förrän 17:20 på lördagen istället. Först blev planet försenat till någon gång runt 20-tiden, visst fine tänkte jag, sådant händer och det går inte göra någonting åt. Några timmar senare ändrades förseningen till 22:45, det började reta mig en aning då jag var väldigt trött och bara ville komma hem. Ännu ett par timmar senare så ändrades förseningen till 10:15 nästa dag och då blev dom flesta av oss som skulle flyga hem väldigt irriterade. Vi ville ju bara få komma hem. Norwegian svarade inte i telefonerna när vi ringde heller. Vi fick superdåligt med information från Norwegian dessutom, det enda vi visste var att planet hade något tekniskt problem och efter många timmars väntan fick vi reda på att vi skulle få bo på Hilton Hotel och sova där över natten. Alla skyndade sig dit, trötta som vi var. När jag och min familj kom dit fick vi reda på att hotellet blivit fullt så vi var tvungna att vända om tillbaka till flygplatsen för att få någonstans att sova. Efter ännu en tids väntan fick vi höra att vi skulle bo på ett annat hotell och få middag samt frukost. Så vi skyndade oss dit och fick då äntligen ett rum.

Morgonen därpå skyndade vi oss upp tidigt för att hinna äta frukost och vara där en stund innan boardingtime, vi var där någon gång mellan 7:00-7:30. Efter en stund stod det att planet blivit ytterliggare försenat, denna gång till 11:20. När klockan började närma sig 11:20 ändrades texten på tavlan och vi fick reda på att planet blivit helt inställt. Dom flesta av oss blev riktigt förbannade, vi hade alla våra anledningar till att bli det också då vi knappt fått sova och bara väntat på en högljudd flygplats på ett flygplan som aldrig kom. Jag hade dessutom inte fått röka på skitlänge eftersom det inte finns en endaste rökruta på hela Gatwick, ni kan ju förstå hur otroligt frustrerad, förbannad, trött och ledsen jag var då. Vi fick höra att vi kunde boka om våra biljetter, men att nästa Norwegian-plan till Stockholm inte gick förrän på måndag, det gjorde oss inte direkt lugnare. När vi precis bokat om flyg till Göteborg från Heathrow (det gick inga alls till Stockholm varken från Gatwick eller Heathrow) med ett annat flygbolag och precis betalat så fick vi veta att Norwegian fixat ett annat plan till Stockholm klockan 13:30, så vi fick tillbaka pengar från bokade Göteborgs-planet och gick för att vänta på detta plan eftersom det skulle vara utan några extrakostnader. Även detta plan blev försenat, vi fick gå på planet klockan 16:50 ca. Jag fick höra från en annan på planet att om vi inte hade fått gå på planet förrän efter mer än 24 timmar så hade vi kunnat få alla våra pengar tillbaka. Planet lyfte först en halvtimme senare och jag hörde väldigt många säga "Aldrig mer Norwegian", jag kan inte annat än hålla med dom. Aldrig mer. 

Det värsta var inte väntan, det värsta var att dom inte gav oss tillräckligt med information och inte ens kunde svara oss när vi ringde. Dom flesta fick även sms ungefär varje halvtimme med nya tider då planet skulle gå, troligtvis bara för att lugna oss. Fult gjort, Norwegian.

 






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback