En billig kopia eller ett original?


2013-02-27 @ 20:36:31
Om du har en egen stil så är du konstig eller "tror dig", om du klär dig likadant som andra är du en wannabe. Om du är glad så är du självisk eller tror att du är överlägsen, men är du nere så är du otacksam. Vad man än gör, vad man än säger och hur man än klär sig så kommer någon att störa sig på det.

Jag har inte alltid stått med båda fötterna på jorden, jag har också vacklat sakta framåt, alltid några steg bakom dom andra. Jag har lagt ner blod, svett och tårar på att försöka passa in, allt för att vara likadan. Köpt samma kläder, börjat röka, tagit efter uttryck och betett mig på samma sätt som andra. Det var bara några år sedan jag insåg att jag aldrig kommer kunna vara en sån som går i stora gäng och ser likadana ut, jag kommer aldrig kunna bli en av alla andra och det säger jag stolt idag. Så jag valde att börja vara mig själv istället, vilket inte alltid var så uppskattat. Jag blev starkare som person, klädde mig som jag själv ville och började beté mig som jag hade lust. Självklart började det snabbt viskas bakom ryggen på mig, jag blev kallad både det ena och det andra just för att jag vågade sticka ut, för att jag vågade vara mig själv.

När jag inte tog folks skit utan konfronterade dom, då var jag en bitch. Såfort jag höll på med någon kille så var jag en slampa eller hora (trots att jag aldrig legat runt). Kom jag i mjukisbyxor så var jag whitetrash och hade jag många vänner så var jag status-kåt. När jag blev arg och sa ifrån till lärare så var jag en galen snorunge. Alltid fanns det någonting det skulle viskas om, alltid gjorde jag någonting som i andras ögon ansågs fel. 

Grejen är den att man väljer själv sina strider. Vill du hålla på och tjafsa med folk om vad som stämmer och inte så go ahead, ägna ditt liv åt det. Jag tog ett val och slutade bry mig om vad folk tycker och tänker, det viktigaste är ändå om jag själv är nöjd med personen jag är. Rykten är bara rykten, skitsnack är inte mer än så. Det är människorna bakom skiten som det verkligen är synd om i och med att deras egna liv är så otroligt ointressanta att dom av ren automatik börjar prata om andra.

Var alltid er själva, oavsett vem som ser er. Ni kommer vinna på det i längden. Som jag brukar säga: "Det är roligare att vara ett original än en billig kopia".






Kommentarer
Postat av: lovisa

Nu vet jag varför jag fastnat för din blogg. Du är precis som jag, dig själv trots att folk går emot. Jag klarar inte av att rätta mig efter andra och det gör att jag inte alltid blir omtyckt. Det är skönt att du är så ärlig med att du inte heller alltid varit omtyckt men står för vem du är, det gör det lättare för mig att hålla fast vid vem jag är. Att det finns någon som är som jag. Tack för att du finns. <3

2013-02-28 @ 21:31:53



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback