Svarar på frågestunden


2012-12-15 @ 19:45:00





Vad är det första du tänker på när du hör "Caroline Johansson" ?
GALEN, på ett bra sätt! Grymt rolig och snäll.

Vilket minne är det första som kommer upp om du tänker på alla våra minnen?

Alla våra videor, och "ser du stjärnorna?" HAHAHA

Hur tror du att våran vänskap är om 5 år?

Förhoppningsvis ännu bättre! Man vet ju aldrig, men man kan ju hoppas iallafall hihi.

Hur skulle du beskriva ditt drömhus?

Jag har inget speciellt drömHUS, däremot lägenhet! Hallen skulle vara sprayad i graffitti (hur stavas det?!), mitt sovrum skulle gå i mörklila väggar och bruna/svarta möbler med lite afrikanskt tema, med snygga masker, tavlor och sådant på väggarna. Vardagsrummet vill jag ha i vitt med svart skinnsoffa, svart bord och en stooor tavla med bara en massa slaffsiga färger på. Sååå snyggt!

Vad är det bästa respektive sämsta med Felix?

Det bästa är att jag vet vart jag har honom, han finns alltid där för mig och accepterar mig trots mina många brister. Det sämsta måste vara hans musiksmak (svensk musik som t.ex. Kapten Röd, Kartellen osv), jag tål den bara inte haha!

Vad är det bästa respektive sämsta med mig?

Det bästa är att du är en så otroligt fin och bra vän, du kan alltid få mig glad! Det sämsta med dig (oss egentligen) är att vi inte ses så ofta, tycker vi borde träffas mer än vad vi gör för vi har så himla kul tillsammans.


vad tycker du om mig?
Jag känner dig inte, men du är väldigt söt!

vad har du för kamera för bilderna blir fett bra!
Tack så mycket, vad glad jag blir! Jag har en Nikon D3100, den är underbar.

2 saker du gillar hos dig själv
Att jag är envis och är mig själv.

2 saker du o gillar hos dig
Mitt vidriga humör och hur elak jag kan vara när jag är riktigt arg!


Du skrev i inlägget att det finns så mycket positivt med att ha ADHD, kan du inte berätta lite om det? :)
Frågan som jag ställer kan verka vara en taskig fråga, ex "vad är det som är positivt? Kan väl inte va nåt positivt med det?" men det är inte så jag menar, jag är bara nyfiken. :)
Jag trodde faktiskt inte att det fanns någonting positivt när jag fick diagnosen, men faktiskt så är ADHD-barn väldigt kreativa, fulla av fantasi och idéer, vi är alltid på gång liksom. Min psykolog berättade också att människor med ADHD tar till sig problem på ett annat sätt (både positivt och negativt, självklart), bryr sig otroligt mycket om andra och känner "mer" (läs: starkare). Hon sa att hon ibland t.o.m är avundssjuk på människor med ADHD, för allting vi gör det gör vi till hundra procent (älskar till exempel). Självklart kan det vara negativt också, jag menar hur många andra orkar vara i hyperläge 24 timmar om dygnet..? Men det finns positiva saker, absolut.


Hur länge har du haft piercingar och vart har du/haft?
I läppen har jag haft sen jag var 13, näsan sedan oktober 2011. Sedan har jag haft i naveln två gånger (tagna 2010 och 2011).

Konstigaste stället du NÅGONSIN haft sex på?
Lysingsbadets toalett tror jag. Eller en brygga. 

Hur vet du att Felix är "den rätte"?
Det är en känsla jag har. Han har stått ut med mig i över två år nu, han vet vad han gett sig in på med tanke på mina sjukdomar och hur jag är, men han väljer ändå att stanna. Det är rätt.

Skulle du kunna göra någon skönhetsoperation, i så fall vad och varför?
När jag fyller 18 vill jag förminska mitt ena bröst. Det skiljer nästan två kupor (!!!!) på dom och jag får problem med rygg och knän pga detta, så därför vill jag förminska.

Vad är det du gillar så mycket med tattuerade killar?
Åh jag vet inte, det är bara sååå snyggt. Men det ska vara snygga tatueringar också, inte fula impuls-tattoos som många gör..


Vilka ord använder du som är typiskt dig?
"Bevare mig väl" säger jag heeeela tiden, det är typiskt mig!

Kan du sjunga?
Haha nej, verkligen inte. Kan inte pricka en ton rätt.

Några låtar du aldrig tröttnar på?
Lemon Tree av Fool's Garden, Wonderwall av Oasis (lyssnar på den just nu hähä) och dom flesta låtar av Paramore, Pink & Eminem.

Varför lägger du aldrig upp kamera-tagna bilder på dig själv längre? Det är typ någon gång var tredje månad du gör det
Det har väl lite med att göra att jag är så självkritisk. Tycker aldrig att bilder blir bra utan tycker alltid att jag blir så fruktansvärt ful, så jag har slutat ta bilder på mig själv.

Vad tycker du är viktigast i ett förhållande?
Att det är en bästa vän som man tagit det steget längre med. Man ska kunna skratta, gråta, prata och finnas där.


Hur skulle du beskriva dig själv?
Annorlunda.

Säg 5 saker dom inte så många vet om dig. 
1. Jag hatar rutiner. Att varje dag är den andra lik liksom, det gör mig galen.
2. Jag har smakat bläckfisk och musslor, höll då på att kräkas och fick spotta ut det i en servett.
3. Jag tycker det är ganska tråkigt att kolla på film/bio då jag har ständigt spring i benen och blir uttråkad.
4. Jag har gått i gymnastik, basket, fotboll och simning. Var även nära på att börja spela innebandy och börja rida, men red istället hos mina kompisar som hade hästuppfödning.
5. Jag fick min första kyss när jag var 12 år gammal.

Kan du svara på frågorna i ett videoinlägg? 
Tänkte göra det, men känner mig så äcklig och lat idag så orkar inte. Men jag ska göra ett annat videoinlägg någon dag, promise!

Den absoluta bästa bloggen?
Hm, det vet jag inte. Läser bara skvallerbloggar, Ellybells, Ccarrohh, Saabinaduvet, Natth.

Kan du läsa det här högt utan att börja skratta?
Provade, förlorade. Jag kan inte, haha.

Tips inom fotograferingen?
Kolla hur ljuset är innan du börjar fotografera, ta några testbilder och se hur det ser ut. Allt hänger på hur ljuset är!

Kan du lägga ut en video där du visar hur du redigerar en bild?
Det skulle jag kunna göra, om jag lär mig hur man gör haha! Annars kan jag göra inlägg..? Skulle ni gilla det?

Vart får du all inspiration ifrån?
Mig själv och mina erfarenheter, andra bloggare och världen i allmänhet.


ska du svara på frågestunden i ett videoinlägg? snälla kan du inte det? please. älskar din blogg! kram
Vad glad jag blir! Jag kan tyvärr inte det idag, men lovar att göra ett videoinlägg någon dag framöver!


Vad känner du att du får ut av att blogga?
Jag får ut mina tankar och åsikter på en plats där folk kan välja om dom vill ta del av dom eller inte. Sen får jag kommentarer/mail från tjejer som säger att jag hjälper dom att må bättre och det gör det hela värt det.

Vilken är den roligaste respektive finaste bloggen du följer?
Alla bloggar jag följer, följer jag ju för att jag finner dom antingen intressanta, roliga eller fina. Så lite högre upp kan du se dom bloggar jag tycker är bäst!

Hur hanterar du svåra situationer, vad gör du för att lugna ner dig?
Jag har ofta väldigt svårt att lugna ner mig, när jag var mindre brukade jag dunka huvudet i väggen tills jag nästan svimmade. Nu försöker jag att ta ett djupt andetag, det brukar funka..oftast.

Vad använder du för smink/hårprodukter?
Jag använder foundation jag köpte utomlands, H&M's egna puder (prisvärt!), mascara från Lóreal och ögonbrynspenna från H&M. Till håret använder jag balsam från Dollastore faktiskt, för 20:- och mitt hår blir som silke! Sedan använder jag ibland Moroccanoil.

Favoritoutfit?
Nu kommer folk se mig som världens latkorv, men jag älskar att bara dra på mig ett par mjukisar/sköna tights och en stor tröja. Det är det bästa som finns!

Varför vill du sluta blogga? Du skrev de för ett tag sen, gör inte de!
Jag har börjat tröttna på att ständigt vara tvungen att komma på saker att skriva om när jag egentligen inte orkar så mycket, kom med tips på vad jag kan blogga om så ska jag inte lägga ner, det lovar jag. Men jag har en sån idétorka just nu.

Hur var det att se Maskinen o Nickelback live?
Underbart och overkligt! Dom var sååå mycket bättre live kan jag lova, otroligt värt det!

Är du svartsjuk av dig?
Nej egentligen inte. Men ibland kan det slå snett och jag blir superavis, tror det har med självförtroendet att göra.

Är du vän me ngt av dina ex? Varför/varför inte?
Nej faktiskt inte. Jag vet inte riktigt, inga av mina förhållanden har slutat speciellt bra tyvärr så det blev att vi bröt helt.

Du o felix har ju gjort slut flera gånger, varför o hur hitta ni tbx?
Ja det har vi, oftast på grund av onödiga bråk. Jag tror att om man verkligen älskar varandra så hittar man alltid tillbaka till varandra, vare sig det tar en dag eller ett år.

Vad ville du bli när du var liten?
Jag har velat bli ALLT haha! Kock, stylist, designer, inredningsarsitekt (stavning?), monstertruckförare, frisör, artist, makeupartist, fotbollsproffs, barnpsykolog...allt!

Du har inte skrivit på ett tag, har du tappat inspirationen?
Ja tyvärr. Det känns som om jag skrivit om det mesta, så jag vet inte riktigt vad jag ska ta upp utan att tjata ut det.

Hur hittar du inspiration till alla texter du skriver?
Egna erfarenheter framför allt.


hur ska din drömkille se ut? du får INTE säga felix!
Slitna jeansshorts, stooort linne, tatuerad(armar, bröst, rygg är snyggas), piercad i tungan och bröstvårtan, snygga vans, töjningar i öronen och dreadlocks. Helst ska han spela gitarr eller trummor också, mums!

har du någonsin haft en stalker? hört att du haft det hehe
Ja, det har jag faktiskt haft och det var inte speciellt roligt. Han förföljde mig och fotograferade mig på väg till skolan, genom mitt köksfönster, i Överum osv. Fick reda på det genom att han skickade bilderna till mig efter ett tag, jag blev livrädd och raderade honom och blockerade. Sparade tyvärr inte bilderna, annars kunde jag anmält. Sen har jag även haft människor som blivit lite...besatta, av mig. Smsat/skrivit konstant och sagt att dom älskar mig osv. Även folk som sagt att dom ska mörda min pojkvän.. Lite creepy faktiskt.

hur gammal va du när du förlora oskulden?
14 år gammal.

hur ser dina betyg ut just nu?
Helt okej. Är ingen A+, men är godkänd i allt.

vad är det roligaste med att fotografera? du är jätteduktig
Tack så jättemycket! Jag vet inte riktigt, jag bara älskar att göra det. Man umgås och skrattar så mycket samtidigt som man får fina bilder. Det är superkul helt enkelt!


vad tycker du om mig?
Jag tycker att du är knäpp, men jag kunde inte fått en finare lillasyster. Du är mitt lyckopiller!

vad är ditt bästa minne med mig?
Åh det finns så många. Men när du var liten brukade du komma in till mitt rum vid klockan 6 på morgonen och så skulle jag göra massage-sagor på din rygg, dom skulle alltid handla om troll eftersom du var helt galen i troll. Sedan tittade vi på barnprogram och pratade. Så himla mysigt!

Favoritgodis?
Dom rosa-vita svamparna!

Bästa minne med Nathalie du och mig?
Oj, det finns massor. När vi varit ute vid stugan och bara haft syster-mys bara vi tre; badat, solat, pratat och ätit en massa gott. 

Favoritdjur?
Hund och katt!

om du korsar dina armar vilken ligger överst?
Höger, haha.

Kan du göra en smink video någon gång?
Ja absolut!

Vad ska ditt nyårslöfte vara?
Att försöka rycka upp mig och ta tag i mig själv. Att må bra igen.

Favorit outfit?
Det har jag svarat på högre upp.

5 BÄSTA bloggar?
Dom jag läser är bästa, dom finns högre upp.


Hur blev det? Skulle vi fota i helgen? ;)
Vi skulle ju fotograferat idag, men jäkla snöstorm som förstör allting! :( Vi får försöka fixa det tills nästa vecka.

Om vi ska det, skulle du kunna fixa en header åt mig..?
Absolut, det kan jag försöka göra!

Länkbyte?
Gärna det :)

Hur gammal va du när du fick reda på att du hade adhd och bp?
När jag diagnotiserades med ADHD var jag..13, 14? År 2009 var det iallafall. Bipolär tror jag att jag fick som diagnos i år, eller i slutet på förra. Minnst inte exakt haha.

Vad tycker du om mig? -Tråkig fråga.se...
Jag känner dig knappt, men jag tycker du är en jättesöt och gullig tjej!

Hur fick du reda på att du hade adhd? Gjorde du tester?
Jag hade gått till BUP i 1-2 år då och dom hade följt min vardag, mitt humör och mitt mående. Jag fick ett papper med frågor att svara på och efter det gavs diagnosen.

Bästa låten?
Just nu är det Sleeping Sickness med City and colour.

Bästa färgen?
Lila och turkos!

Du är strandsatt, du får endast ta med dig en grej som inte har med att ta sig därifrån att göra..?
Svårt. Jennie tror jag att jag tar med mig, då får jag iallafall ha kul!

Kan du skriva en text om adhd/add/bp? Du har gjort det förut men ändå ;)
Javisst kan jag göra det :)







Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback