Killar är som reaplagg; bland tio dåliga finns det alltid minst en bra.


2012-08-03 @ 23:32:06
Vi tjejer är väldigt fördomsfulla, visst är vi? Vi haren dålig pojkvän, och då menar jag inte en som inte masserar dina fötter så fort du ber om det utan jag menar verkligen en dålig pojkvän, och plötsligt är hela världens killar värdelösa, hjärtlösa och allmänt lösa. Plötsligt är alla killar svin, alla killar är otrogna, alla killar ser tjejer som objekt och alla killar är elaka mot tjejer. 
 
Det finns killar som skulle dö för att få vara med just dig, som tänker på dig varje kväll, drömmer om dig varje natt, längtar efter att få vara i din närhet. Och medan du försöker vinna uppmärksamhet från killen som inte ser dig, försöker någon stackare vinna din uppmärksamhet men du är för upptagen för att se honom. Vi jagar dom som jagar någon annan, blir jagade av dom vi inte ser.

Jag har varit där ni är
, sagt att alla killar är svin. Sagt att jag hatar killar, att jag önskar att jag var homosexuell. Skrikit ut hur äckligt vidriga killar är och hur jag önskar att de inte fanns. Jag har blivit behandlad illa. Jag har blivit slagen när jag gråtit, jag har blivit psykiskt misshandlad. Jag har blivit utnyttjad, sviken, sårad. Jag har varit osynlig för den enda person jag önskade kunde se mig. Och jag slutade tro, hoppet dog ut fullständigt. Jag var övertygad om att bra killar fanns bara i filmer, jag grät mig genom varje kärleksfilm med tanken att helvete, varför finns det inga såna killar på riktigt? Samtidigt någon annanstans vet jag nu att det fanns killar som då skulle dödat för att ligga där brevid mig, men jag kunde inte se dom. Jag gjorde som dom flesta tyvärr gör och satte dom fina killarna i vän-zoonen, där jag placerat dom innan jag ens gett dom en chans.
 
Mycket förstörde min pappa för mig när det kommer till killar. Han lärde mig att killar alltid sviker och sårar, att man aldrig ska lita på en kille och att dom är otrogna. För det var sån han var och det fastnar liksom oavsett om jag vill det eller inte. Han skadade mig för livet och jag kan ingenting annat göra än att sakta men säkert försöka arbeta bort skadorna. 
 
När jag väl hade bestämt mig för att aldrig mer bli kär och aldrig mer lita på en kille så träffade jag Felix. Han sa fina saker om att kärlek var det starkaste och det mest speciella som fanns, men jag hade hört dom orden tidigare och ville inte gå på det en gång till. Han fick ett helvete innan jag började öppna mig och lita på honom, innan jag släppte in honom. Jag testade honom konstant, varje dag var en kamp. Men Felix är den första kille jag verkligenverkligen släppt in och tillåtit se mig precis som jag är, med alla sidor. Han är också den första som fått mig att gråta utav lycka, den första kille som någonsin fått trösta mig och det första kille som verkligen fått mig att må bra. Än idag, efter 20 månader tillsammans, kan jag testa honom utan att jag tänker på det. Jag anklagar honom för att vara otrogen även om jag vet att han aldrig skulle göra så mot mig, jag anklagar honom för att inte älska mig och en massa andra saker. Jag är fortfarande rädd.
 
Det jag vill komma till är att alla killar är inte svin, även om ni inte tror på mig så är dom inte det. Det finns många killar som bara är ute efter sex, men det finns även tjejer som är så. Det är som att en indie skulle mörda någon och vi skulle skrika mördare efter varenda indie som gick förbi, hör ni hur sjukt det låter? Det finns killar som vill leva med er, dela allting och som kommer kämpa varje dag för att få er att le.
Ni måste bara låta dom finnas.
 






Kommentarer
Postat av: Izza

Måste bara säga det folk säkert sagt många gånger till dig men du skriver verkligen helt underbart och man kan inte annat än känna igen sig i det du skriver!
Keep it up!

2012-08-04 @ 01:54:36
Postat av: Izza

Måste bara säga det folk säkert sagt innan men du är verkligen grym på att skriva och man kan inte annat än känna igen sig i det du skriver!
Keep it up!

Svar: Tack så jättemycket, blir verkligen glad måste jag säga! Massa kramar till dig :)
Isabelle L. Thörner

2012-08-04 @ 01:58:05



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback