Fråga & svar: Kolla diagnos


2012-08-31 @ 15:25:05


Svar: Hej :) Jag vet ju inte om dom gör exakt likadant för alla, men såhär gick det till för mig:

ADHD:
Jag hade gått till BUP ett tag och dom hade sett hur jag var, hört vad jag och mina föräldrar sagt. Sedan fick vi ett papper som vi pratade igenom där det stod olika saker och jag fick svara på vad som stämde in på mig och hur jag upplevde olika saker, även mina föräldrar fick säga sitt. Till slut sa min psykolog att jag visade alla symptom för ADHD och att dom var säkra på att jag hade det, så jag skulle börja med medicin. ADHD kan även gå i släkten så att min pappa har det gjorde det ännu enklare för dom att dra slutsatsen.
 
Bipolär Syndrom: Här hade dom följt mig under flera år och dom visste allt som hänt genom olika perioder, efter flera depressionsdiagnoser sa dom att jag visade symptom för Bipolär Syndrom. Jag fick berätta mer om hur jag upplevde olika saker, hur det gick upp&ner för mig osv, och dom drog slutsatsen att jag hade BS.
 
Personligen tycker jag det är ganska skönt att veta om mina diagnoser, det gör det lättare för mig att lära mig leva med dom liksom. Lyckokramar till dig!






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback