Supergod lunch!


2011-11-18 @ 12:48:33

Här får ni tips på en vitaminrik (och god!) lunch, går snabbt att göra dessutom:

Jag har tagit tomat, gurka, äpple, apelsin och paprika och hackat det i bitar.
Sedan tog jag en citron skiva och pressade ut saft över grönsakerna&frukten.
Några bitar skorpa med smör och salt, ett glas vatten med lite citron i är också supergott.
Det ser ju så gott ut med alla färger, visste ni att om maten ser roligare ut så tänker man automatiskt att det är godare?

Med alla dom här vitaminerna jag får i mig så borde jag vara frisk om en timme ;)

Visste ni att...
Tomater innehåller antioxiderande färgämnen som kan förebygga allvarliga sjukdomar. Den hjälper också till att bromsa utvecklingen av cancer.
Röda paprikor har den dubbla mängden vitamin C gentemot gröna paprikor.
Apelsinskal och juice innehåller d-limonen som till viss del kan oskadliggöra cancerogena ämnen som till exempel tobaksrök.
Citronskalet kan skifta i grönt, men det betyder inte att citronen är omogen.
Det finns ett gammalt talesätt för äpplen i Storbritannien: An apple a day keeps the doctor away.






Kommentarer



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback