Life is not the days that people ruined for you,
life is all the moments that you choose to don't give a fuck about what people think


2011-08-22 @ 18:15:25



Varför trycker vissa personer ner andra? Varför ser så många på medan andra blir mobbade?
För man låter dom trycka ner en och går dom på någon annan är man så jäkla rädd att bli påhoppad själv. Ord som ful, hora, äcklig, slampa, bög, fitta osv kan förstöra en hel dag. Och att bli förnedrad, t.ex. spottad på eller få alla dessa ord östa över en, medan så många ser på..det gör ännu ondare.

Som yngre var jag livrädd för människor. Saker kan skada, om jag ramlade och slog i med cykeln och skrapade upp armar och ben så var det ingen big deal, klart att såren sved en stund men det gick över snabbt. Men fick jag höra något nedlåtande om mig själv så satt det onda i, det värkte och värkte tills jag inte stod ut med smärtan längre och bröt ihop. Efter ett tag började jag ha nedlåtande tankar om mig själv, jag försökte undvika speglar för i min livhistoria var alla andra skönheten medan jag var odjuret som ingen ville se på. Jag ville inte se mina breda höfter eller min stora stjärt, jag ville inte se mina bröst växa medan mina kompisar var senare. Jag ville inte se mina trötta ögon efter nätter fyllda av gråt. Och jag ville absolut inte se fett, men det var allt jag såg. Fett, fett, fett. Feta ben, feta armar, fet mage, bara fett allting. Jag övertygade mig själv om att alla andra såg mig genom mina ögon, som en stor, fet, ful, äcklig idiot. Tankarna började styra mitt liv när jag kom upp i tonåren. Jag ville så gärna slippa se mig själv att jag var redo att ta mitt liv. Varje kväll gnydde jag fram frågor genom gråten, varför var just jag så ful, varför var jag inte smal som mina vänner, varför just jag? Självskadebetéende som jag trodde skulle göra något bättre, gjorde allting istället värre.

Allt detta pågick länge, för länge.
Men med hjälp av mina närmaste lyckades jag ta mig ur det, och jag har lyckats bygga upp min självkänsla. Nu är jag äntligen stark, jag har lärt mig att inte bry mig om vad människor säger. Att jag gråter betyder inte att jag är svag, alla har känslor och det blir för mycket ibland. Jag är stark för att jag kan lära mig av dåliga saker och gå vidare med ett leende på läpparna. Jag har lärt mig att acceptera att jag inte är någon size zero och jag har övertygat mig själv att det är såhär jag vill vara. Det finns bara en sak jag verkligen älskar med mig själv; att jag är just jag. Jag är mig själv, like it or leave it. Jag tänker inte ändra mig för att "passa in", jag gillar att sticka ut.

Det kommer alltid,alltid att finnas människor som vill trycka ner dig. Dom kommer kalla dig saker eller behandla dig dumt, du har inte valt det men så är det. Du kan däremot välja om du tänker bry dig eller inte, och jag säger en sak; livet är jäkligt mycket härligare när man tillåter sig själv att vara den man är.

Du är den du är. Du pratar på ett visst sätt, du ser inte ut som någon annan i hela världen, du tycker om viss mat, du går på ett speciellt sätt, du skrattar åt det du tycker är roligt och du tänker vadfan du vill. Låt ingen förstöra dig, för det finns bara en av dig. Ingen ska någonsin få dig att önska att du vore någon annan, för du är så jävla perfekt.


När jag är på dåligt humör drar jag alltid igång denna och blir gladare :)







Kommentarer
Postat av: bella

du är bara så bäst, du är så duktig på att förklara så andra förstår..... hoppas allt är bra!? :)

2011-08-22 @ 19:28:10
URL: http://myworldbybella.blogg.se/
Postat av: Maja Edelswärd ~

det där är så sant!

du skriver så jäkla awesome, du är så grym izabelle. <3



kram på dig!

2011-08-22 @ 20:43:27
URL: http://majalovisa.webblogg.se/
Postat av: emma

Hjälp vad du skriver bra!

2011-08-22 @ 20:46:09



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)


URL:


DIN KOMMENTAR:






























Trackback